Tuesday, November 3, 2009

Vintage i Venedig

I september var vi med skolen på studietur til bl.a. Venedig. Det var super spændende, skriver muligvis noget senere om Kunstbiennalen, som vi oplevede, mens vi var dernede. Desværre, men ikke særlig overraskende, er det meget "turistet", hvilket har den konsekvens, at Venedig som shoppeby er delt op i to dele: det meget souvenirprægede og så de dyre designerbutikker. Vi havde dog hørt at man kunne være heldig at støde på et par vintagebutikker, hvis man var heldig. 
Den sidste dag havde jeg lige lidt tid til at snuse rundt inden vi skulle af sted. Så jeg gik på jagt efter en vintagebutik jeg havde set en af aftenerne. Det begyndte dog snart at øsregne, men trods latterligt fodtøjsvalg og en halvt ramponeret paraply, var jeg bare nødt til at finde den butik.. Hvilke skatte kunne der ikke gemme sig? [Denne adfærd må blive enhver vintage-addicts endeligt!] Efter lang tids sjosken rundt i Venedigs krøllede labyrint af små gader, passager og blindgyder opgav jeg dog projektet og gik ned af en tilfældig sidegade på vej hjem til hotellet. Og der var den! Den lille butik viste sig at hovedsageligt sælge antikt legetøj, men der var også et par stativer med lækkert vintagetøj; i den dyrere ende var der Prada og en hel del Marni, men der var også mange gode sager til 10-20 Euro. Jeg endte med at købe en langærmet kjole i stretch-velour med fine knapper som dekoration. Jeg kunne slet ikke lade være med at grine af mig selv, da jeg løb hjemad i regnen - i mine svuppende vintage-hæle!   

P.S.: Hvis du skulle komme til Venedig, ligger butikken på Calle del Mandoler, som er en sidegade til Calle del Christo.

No comments:

Post a Comment