Friday, November 13, 2009

'Dengang' i Århus



Jeg har tidligere kritiseret vintagebutikker, som tager overpris for genbrugstøj, men ligesom jeg har rost provinsens genbrugsbutikker til skyerne, skal en enkelt af de coole af slagsen også have rosende ord med på vejen. Det gælder 'Dengang' i Århus' latinerkvarter, som sælger kitch retrotøj fra især 80'erne til ultra favorable priser. Århusianerpiger med shoppegenet i orden kender uden tvivl 'Dengang', men jeg tænkte, at københavnere som jeg selv kunne trænge til lidt info om vintageshoppemuligheder i den jyske hovedstad. Butikken er intet mindre end et skatkammer for øjet, og priserne er sat efter kategori - fx koster alle kjoler 200 kr. - så man kan være heldig at gøre en rigtig god handel, ligesom min guld/sorte sag på billedet.

No comments:

Post a Comment