Sunday, November 8, 2009

Sayila.nl


For det meste nøjes jeg med at "vinduesshoppe" i netbutikker og kun sjældent købe noget - jeg bliver ikke så let fristet til impulskøb på nettet som i en rigtig butik. Men en netbutik jeg har handlet rigtig meget hos er Sayila.nl, en fantastisk hollandsk butik med alt man kan ønske sig til smykkefremstilling - og her snakker jeg altså ikke om materialer til den dér "trændy lædersnor-med-pustet-glasklump, som Jytte lavede på aftenskolen forleden". Okay, det er en hollandsk butik, så man kommer ikke udenom en del farvestrålende plastikbras, men deres udvalg er simpelthen så stort, så der er noget til enhver smag. Desuden er fragt gratis for køb over 150 kr og alle varerne er til gode priser - en sammenligning: 10 Swarovski 8mm perler i Panduro Hobby: 59 kr. 
10 Swarovski 8mm perler i Sayila: 39,75 kr.

Her får du lige opskriften på en halskæde til ca. 56 kr, som jeg lavede i foråret:
Jeg brugte (har skrevet sayila-varenumrene eller links i parentes): 


  • 1 kæde med store led (sort: M19804, guld: M19803, sølv: M19796) 
  • 10 m imiteret ruskindsbånd (forskellige farver: http://www.sayila.nl/shopmenu.asp?mainmenu=beads&submenu=209) 
  • 2 øskner (sort: 14720, guld: 14721, sølv: 14719 ), 
  • 1 halskædelås (sort: 15768, guld: 14727, sølv: 17710

Halskæden var supernem at lave: klip et passende stykke kæde, klip ruskindsbåndet i stykker af varierende længder og bind stykkerne fast i kædeleddene med slyngestik:



Til sidst sættes en halskædelås fast i kæden med øskner ved hjælp at et par smykketænger (vejledning til åbning af øsken, se her: http://www.nordicbeads.com/perler_til_smykker_og_smykkefremstilling/tips_teknikker/tips_teknikker/oesken/).


PS: Hos TIGER kan du finde billige smykketænger.

No comments:

Post a Comment