Thursday, January 28, 2010

Rusland vs. Rævejagt


Jeg har spændt gået ind på style.com de sidste dage for at se billeder fra Couture-ugen i Paris, og selvom Gaultier var helt vanvittigt, må jeg sige at min favorit er Josephus Thimister. Jeg er dybt fascineret af Thimisters betagende efterårskollektion inspireret af det gamle Tzar-Rusland og 1. Verdenskrig. Jeg synes virkelig uhyggen bliver genopfundet i kollektionens univers; en type uhygge, som ikke bare er spindelvæv og sorte gevanter, men er mere kompleks og "realistisk".
John Galliano viste også stærke uniforms-referencer hos Christian Dior - her var der blot dømt rævejagt i stedet for krig! Om man skal klistre ordet "ladylike" eller "kliché" på kollektionen er svært at sige, men det er absolut en kollektion, som bliver spændende at se fortolket på en mere eksperimenterende måde i modemagasinerne.






Christian Dior                   Thimister
(Billeder fra style.com)

No comments:

Post a Comment